Zanim podejmie się decyzję o wydaniu pieniędzy na nowe działania promocyjne należy odpowiedzieć sobie na trzy pytania:
Czy wykorzystujesz aktualne możliwości w zakresie zwiększania sprzedaży?
Czy Twoja firma jest gotowa na obsługę określonych działań promocyjnych?
Czy wiesz do kogo i w jaki sposób chcesz trafić?
Czy znasz swoje miejsce na rynku oraz słabe i mocne strony swojej konkurencji?
Głównym celem podejmowania działań promocyjnych jest sprzedaż. Osiągnięcie tego celu to odpowiednio dobrane i zaprojektowane działania marketingowe, ale również właściwa obsługa efektów tych działań. Dlatego, zanim wyda się pieniądze na konkretne działania, należy ustalić, czy są stworzone odpowiednie warunki, aby takie działania były możliwie najefektywniejsze i w efekcie owocowały sprzedażą.
Mam doświadczenie w zarządzaniu firmą, projektami i organizacją sprzedaży. W swoim doświadczeniu zawodowym kierowałem zespołem, jak również osobiście realizowałem działania sprzedażowe. Opracowywałem strategie marketingowe, tworząc między innymi profile klientów, lejki sprzedażowe i wdrażałem narzędzia usprawniające działanie i efektywność firm. Z doświadczenia wiem, że poprawiając prowadzone już działania, można często osiągnąć lepsze efekty sprzedażowe, niż wydając olbrzymie budżety na uruchamianie nowych działań promocyjnych. Można również szybko wydać duże budżety na działania promocyjne z miernym wynikiem, kiedy firma działa bez planu i ma niedociągnięcia na kolejnych etapach obsługi.